A tanulmány a székelyföldi idegenvezetők ön-, nemzeti-, helyi identitás- és társadalmi kategorizálását vizsgálja tereptapasztalatok és interjuk alapján. A munka fő kérdése az, hogy milyen etnikai sajátosságok szerint határozzák meg magukat, saját környezetüket és Székelyföldet, és ez mennyiben befolyásolja a régió bemutatását? Továbbá milyen képük van Székelyföldről, mit mutatnak a turistáknak (magyar-román-külföldi)? A cikk célja, hogy betekintést nyerjen a Székelyföld arculatának egyéni, mikroszintű építkezésébe, amelyet az idegenvezetők munkájuk során végeznek.
Kulcsszavak: etnicitás, identitás, idegenvezetők, turizmus, Székelyföld
The study examines the self-, national-, local identity, and social categorizations among tour guides in Szeklerland based on their field experiences. The main question of this work is according to which ethnic characteristics do they define themselves, their own environment and Szeklerland, and to what extent does this affect the presentation of the region? Furthermore, what image of Szeklerland do they have, what do they show tourists (Hungarian-Romanian-foreign)? The aim of this article is to gain an insight into the individual, micro-level construction of the image of Szeklerland, which the tour guides carry out during their work.
Keywords: etnicity, identity, tour guides, tourism, Szeklerland
Korábbi lapszámaink elérhetők a Matarka vagy az OSzK Elektronikus Periodika Archívuma honlapján.
A REGIO (1990-2010) repertóriuma elérhető a Transindex Adatbankjából.
A kiadvány a Magyar Tudományos Akadémia, valamint az NKA Ismeretterjesztés és Környezetkultúra Kollégiumának támogatásával készült.