A cikk egy reprezentatív felmérés alapján szeretne tipológiát adni arról, hogy leginkább mi reprezentálja egy székelyföldi kisváros lakosságának szabadidős tevékenységét, kulturális fogyasztását, médiahasználatát a járvány idején. Az eredmények a nemzetközi trendek megismétlődését jelzik, feltárva a szabadidős tevékenységek, a kulturális fogyasztás és a médiahasználat különbségeit a fiatalok és más korcsoportok között. Emellett a tanulmány bemutatja a kulturális és gazdasági tőke jelentőségét, mint meghatározó tényezőt ezekben a mintákban.
Kulcsszavak: szabadidő, kulturális fogyasztás, médiahasználat, koronavírus, felmérés
The article aims to provide answers, drawn from a representative survey, regarding the typologies that can best represent the leisure activities, cultural consumption, and media usage of the population in a small town in Szeklerland during the pandemic. The findings indicate a replication of international trends, revealing differences in leisure activities, cultural consumption, and media usage between young people and other age groups. Additionally, the study demonstrates the significance of cultural and economic capital as determining factors in these patterns.
Keywords: leisure, cultural consumption, media usage, coronavirus, survey
Korábbi lapszámaink elérhetők a Matarka vagy az OSzK Elektronikus Periodika Archívuma honlapján.
A REGIO (1990-2010) repertóriuma elérhető a Transindex Adatbankjából.
A kiadvány a Magyar Tudományos Akadémia, valamint az NKA Ismeretterjesztés és Környezetkultúra Kollégiumának támogatásával készült.