Az esettanulmány célja azt feltárni, hogy a nem reziliens iskola és szűkebb környezete, a település maga milyen intézményi és közösségi jellemzőkkel bír. Az eset azért is érdekes lehet, mert rávilágít arra is, hogy egy konfliktusos, nem reziliens településen van esélye az egyéni reziliens életutaknak, igaz, ennek ára is van. Az iskolai és közösségi vonatkozásokat egységes tanulmányban tálaljuk, ezáltal pedig arra is lehetőség lesz, hogy a felszínre került témákat néha a különböző szereplők eltérő perspektíváiból is láttatni tudjuk.
Kulcsszavak: reziliencia, oktatás, esettanulmány, mobilitás
The aim of the case study is to investigate the institutional and community characteristics of the non-residential school and its surrounding area, namely the municipality itself. This case is also noteworthy because it suggests that within a conflict-ridden, non-resilient community, there exists potential for individual pathways of resilience, albeit not without challenges. By examining both the school and community aspects within a single study, we can also gain insights into the issues that arise, often from the varying perspectives of different stakeholders.
Keywords: resilience, education, case study, mobility
Korábbi lapszámaink elérhetők a Matarka vagy az OSzK Elektronikus Periodika Archívuma honlapján.
A REGIO (1990-2010) repertóriuma elérhető a Transindex Adatbankjából.
A kiadvány a Magyar Tudományos Akadémia, valamint az NKA Ismeretterjesztés és Környezetkultúra Kollégiumának támogatásával készült.