A COVID-19 járvány első hullámában a digitális átállás váratlanul és többnyire felkészületlenül érte a világ oktatási intézményeit. Tanulmányomban szeretném feltérképezni azokat a magyarországi támogatási kezdeményezéseket, amelyek az iskolák fizikai térének bezárása után indultak el. A szervezők interjúnarratíváit két szempontból elemzem: (1) a segítés személyes motivációi szerint, illetve (2) hogyan helyezik el a segítők saját tevékenységüket a tágabb strukturális, intézményi és politikai feltételek kontextusában?
Kulcsszavak: civil szervezetek, digitális oktatás, koronavírus, közoktatás, szolidaritás
In the first wave of the COVID-19 epidemic, the digital transition hit educational institutions around the world unexpectedly and mostly unprepared. In my study, I would like to map the support initiatives in Hungary that were launched following the closure of the physical space of the schools. I analyze the interview narratives of the organizers from two points of view: (1) according to the personal motivations of helping, and (2) how do the helpers place their own activities in the context of wider structural, institutional and political conditions?
Keywords: civil organizations, digital education, coronavirus, public education, solidarity
Korábbi lapszámaink elérhetők a Matarka vagy az OSzK Elektronikus Periodika Archívuma honlapján.
A REGIO (1990-2010) repertóriuma elérhető a Transindex Adatbankjából.
A kiadvány a Magyar Tudományos Akadémia, valamint az NKA Ismeretterjesztés és Környezetkultúra Kollégiumának támogatásával készült.