32. évf. 2024/1 szám

Németország és népcsoportjai

The Early Activities of the Deutscher Kulturverband and the Deutscher Turnverein in the Spiš region (1922–1935)

Organizational Efforts of the Volksbund in Transcarpathia (1938–1944)

Language policy and identity management. German educational support in Hungarian schools during the regime change

Műhely

I do not Think of Going Home – Ignotus in the Editorial Offices of the Keleti Újság in Cluj and the Kassai Napló in Slovenská (1922–1923)

Kritika

Rigó Máté: Háború, profit, Trianon. Hogyan vészelte át a polgárság az első világháborút? Budapest: Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet, 2022. 363 oldal [Magyar Történelmi Emlékek – Értekezések, Trianon-dokumentumok és tanulmányok 12.]

Czáboczky Szabolcs: Kék a sátram, recece… Fejezetek a csehszlovákiai magyar ifjúsági klubmozgalom történetéből (1948–1992). Pozsony: Phoenix Polgári Társulás – Phoenix Library, 2021. 240 oldal

Kállai Péter: Nemzetiségi (külön)jogok Kelet- és Közép-Európában. Kisebbségi Jogi Index, Fókuszban a parlamenti képviselet. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2022. 295 oldal.

M. Balázs Ágnes: Többször szavazni és egyenlőnek maradni? A plurális választójog és a nemzetiségi képviselet útvesztőjében. Budapest: Gondolat Kiadó, 2022. 348 oldal

Leszek Kolakowski: A civilizáció a vádlottak padján. Korrekt nézeteim mindenről. Budapest: Rubicon Intézet, 2023. 442 oldal

A Magyar Kisebbségek 100 éve. A Magyar Tudományos Akadémia II. Filozófiai és Történettudományok osztályának 2022. szeptember 22–23-ai konferenciáján elhangzott előadások szerkesztett változata. Öszeállította Romsics Ignác, szerk. Kovács Kiss Gyöngy. Kolozsvár: Korunk–Komp-Press, 2023. 320 oldal

Iskola a járványban

The Educational Challenges of Disadvantaged Pupils in the COVID-19 Crisis – A Review of the Literature

Children with disabilities or special educational needs and their families during the COVID-19 pandemic in Europe

The Educational Legislative Environment of the COVID-19 Epidemic in Hungary

Active immunity. Local Institutional Practices During and After the Pandemic in Németlak Primary School

Local hope after crisis: a public school during and after COVID-19 (case study)